Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.07.2014 21:44 - Кристалина Георгиева: "Политическа ситуация у нас е много сложна"
Автор: pintev Категория: Политика   
Прочетен: 890 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 19.07.2014 21:46


imageАко ми предложат длъжността върховен представител на Европейския съюз по външна политика, моята отговорност е да я приема. Но ако не ми я предложат, аз ще направя всичко, което мога, който е в тази позиция, да му съдействам с опита и знанията си, каза кандидатът за еврокомисар Кристалина Георгиева в предаването „120 минути” на bTV.

„Самият факт, че в момента, в който се появи паника по отношение на банковия сектор в България, Европейската комисия в рамките на един уикенд даде разрешение за държавна помощ, показва, че Европа се интересува от това, което става у нас. Аз искам да кажа още един път – българската банкова система е стабилна. Решението, което беше взето в България за капиталова адекватност на ниво, което е по-високо от средното за Европа, много ни помага. Това обаче не означава, че надзорът е работил и работи перфектно и означава, че може би трябва да се замислим за това дали да не влезем в банковия съюз, така че да засилим собствения надзор. Аз съм поддръжник на банковия съюз и е в интерес на България да влезе в него”, допълни тя.За икономическата стабилност на България и ситуацията с КТБ, Георгиева обясни, че това, което става в България, засяга партньорите ни в европейското семейство.

Това, което става по света, ни засяга. И колкото повече ние си затваряме очите, че ни засяга, колкото повече се затваряме във вътрешните си проблеми, стесняваме хоризонта си, толкова всъщност по-неадекватни сме при взимането на решения вътре в страната. Затова аз бих казала, дали съм аз, дали е някой друг, българи в позиции, които ни свързват със света, отварят прозорец за нашите хора, за страната ни – този прозорец помага на България”, обясни Кристалина Георгиева.

.На въпрос усеща ли подкрепа от българския политически елит, тя отговори: „Ние имаме много сложна политическа ситуация у нас и затова не е лесно елитът да се обедини. Жалко, защото би трябвало да можем да разделяме вътрешнополитическите боричкания от външното позициониране на страната”.

Досега правителство след правителство са били на позицията, че ние трябва дапазим макроикономическата стабилност и да защитаваме банковата система. Аз се надявам, че това ще продължи и в бъдеще. В този смисъл България по време на кризата не беше проблем, защото ние не отидохме на опашката за пари в резултат на тази внимателна макроикономическа политика“.





Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031